Jak rozkręcić bloga?



Jak rozkręcić bloga? 

Każdy początkujący bloger, a nawet ten który na blogowaniu zjadł już zęby marzy o jednym. O czytelnikach, komentarzach, dyskusji. O tym by być zauważonym w sieci i by ludzie walili do niego drzwiami i oknami. Co bezpośrednio potem przekłada się na współprace i możliwość zarabiania na blogu. No, ale nie o tym ten wpis.

Niestety całe to rozkręcanie bloga z reguły trwa dłużej, niż zwykle planujemy. Po kilku tygodniach czy miesiącach super optymizmu zwykle przychodzi ostudzenie emocji i zwątpienie. Czy naprawdę dam radę i mam szansę w tym blogowym świecie. 

Wystarczy spojrzeć nawet na mój blog. Brak regularnych wpisów słusznie świadczy o odpuszczeniu tematu. Nie mam tego powera co kiedyś i znalazłam mnóstwo innych zajęć pozablogowych. Więc ostatecznie jak się tu pojawiam - to od wielkiego święta.

Nie przeszkodzi mi to jednak napisać kilka zdań o tym, co zrobić, by ściągnąć na swoją stronę nowych czytelników


Jak rozkręcić bloga - sposoby dobrze znane

Na tą część zbyt wiele miejsca nie poświęcę, bo te propozycje znajdziecie wszędzie. Ale co tam. I ja o nich kilka słów powiem
  1. FB - każdy szanujący się bloger podobno ma swój FunPage. Ja nie mam, ale na mnie lepiej się nie wzorujcie. Ogólnie faktycznie można pozyskać tu czytelników, pod warunkiem, że znajdzie się na to czas. Bo doba czasami tylko na prowadzenie bloga jest za krótka, a gdzie tu jeszcze kolejne media. No ale. Chcecie być jak profesjonaliści FB wskazany. Ja poza swoją stroną na FB proponuję się także zainteresować grupą na FB Grupa wzajemnej promocji dla blogerów Social media dla blogerów. To jedyna grupa, którą z czystym sercem polecam. Tam faktycznie coś się dzieje, udzielają się blogerzy i zgodnie z zasadami czytają Twojego bloga i nawet go komentują. Inne grupy - z mojego doświadczenia to strata czasu. Ale. To moje zdanie. Zawsze możecie poświecić swój czas na wyrobienie swojego. Ewentualnie trafiliscie na grupy, które działają, a ja po prostu o nich nie słyszałam.
  2. Pozostałe socialmedia: Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin, TicTok i co tam jeszcze Wam przyjdzie do głowy. Oczywiście dobrze byłoby gdybyście poza założeniem profilu udzielali się na nim. I regularnie dodawali posty. Co bywa trudne i męczące - ale na pewno pomoże zdobyć nowych czytelników
  3. Poinformowanie znajomych, że blogujecie i promowanie swojego bloga na prywatnych profilach. Jeśli ktoś Cię zna i lubi - jest spore prawdopodobieństwo, że ktoś Twój post przeczyta i może udostępni nawet dalej. Tyle tylko, że pozbywacie się anonimowości. Ja do tego etapu jeszcze się nie przełamałam, ale po znajomych blogerach - wiem że działa

Jak rozkręcić bloga - sposoby mniej znane

  1. Komentowanie innych blogów. To dobry sposób - tylko znowu czasochłonny. Ale hej. Blogowanie to maraton a nie sprint :) Jeśli coś czytasz - nawet dla własnej przyjemności i już poświeciłaś czas na lekturę - skomentuj i zostaw link do siebie. Połowę pracy już wykonałaś, teraz podziel się opinią. Autorowi na pewno będzie bardzo miło - i jest szansa, że wejdzie na Twoją stronę i tez skomentuje. Jego czytelnicy również będą mieli okazję poznać Cię lepiej. Ponadto ja, jak mam czas i chęci (czyli rzadko) wyszukuję artykuły na podobne tematy do tych, które już opisałam na blogu. I komentuję, uzupełniam, polemizuję dorzucając w poście link do tego konkretnego artykułu. Zwykle to przechodzi, bo komentarz dotyczy tematu. Ponadto czytelnicy są zainteresowani tematem, więc jest większa szansa, że będą chcieli zapoznać się i z moją opinią.
  2. Wpisy gościnne. Czyli piszesz tam, gdzie już jest ruch. Wraz z upływem czasu poznasz coraz więcej innych osób, które blogują. Zawsze dobrym pomysłem jest wymienienie się wpisami z linkiem do swojego blogu. Docieracie do nowych osób i pozycjonujecie się przy okazji. Dwie pieczenie na jednym ogniu. Przy czym znowu. Konsekwencja i czas to słowa klucz w rozkręcaniu bloga. W końcu musisz znaleźć czas nie tylko na pisanie u siebie - ale także u innych. Jeśli jesteś początkującą blogerką i jeszcze nie masz takich znajomości i nie wiesz, gdzie taki wpis mogłabyś umieścić to znowu mała podpowiedź z mojej strony. Zajrzyj na portal netkobieta.pl i zapoznaj się z ich ofertą współpracy z blogerami. Możesz umieścić u nich za darmo artykuł i kilkoma linkami do swojego bloga. Dodatkowo jeszcze wypromują go w swoich socialmediach - dokładnie tak, jak każdy inny artykuł. Więc szanse na nowych czytelników i porządne linki pozycjonujące całkiem duże.

Jak rozkręcić bloga - konsekwencja

Nie będę czarować - to najważniejszy czynnik. Jeśli myślisz, że blogując po godzinach zarobisz na tym duże pieniądze - to masz rację. O ile już jesteś kimś sławnym i znanym i ludzie chcą wiedzieć nawet gdzie i jakie skarpetki kupujesz. Jeśli nie - to od razu uprzedzę że blogowanie to zajęcie na pełen etat, gdzie praca nigdy się nie kończy. Jeśli to lubisz i jesteś wytrwała - pewnie dasz radę. Jeśli nie - zginiesz tak jak ja - w czeluściach internetu. Lub stwierdzisz, że ten czas wolisz poświęcić gdzie indziej. Ale póki jesteś młoda stażem i pełna zapału - nie krępuj się i korzystaj z rad na rozkręcenie swojego bloga. Oczywiście w komentarzach możesz umieszczać link do niego:) Chętnie zajrzę 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak zagęścić włosy po 40-stce?

6 sprawdzonych i skutecznych sposobów na zmarszczki

Trądzik - co robić - by zyskać w oczach dziecka